למה אנחנו צריכים חברת בדק בית

להלן שאלות נפוצות בנושא בדק בית וחוות דעת מקצועית על ידי מהנדס בניין מומחה מודי אלדר

מזל טוב! רכשתם דירה במטב כספכם, אתם מרוצים וניתן לראות חיוך ענק פרוש על פניכם אך לפעמים מרוב שמחה, אנו שוכחים להבחין בפגמים וליקויי בנייה בדירה שרכשנו ולפעמים גם אם כבר הבחנו באותם ליקויים, איננו מיומנים מספיק בכדי לזהות את אותם ליקויים בבניה.

במאמר זה נרכז עבורכם שאלות נפוצות ללמה אתם צריכים לשכור חברת בדק בית מקצועית ואיכותית.

נתחיל בכך שישנם מגוון רחב של ליקויי בנייה על כל המשתמע ומבחינת בית המשפט: ליקוי רטיבות, בנייה ונזילות נחשבים כחמורים מאוד.

מעבר לעניין הסכנה יש כאן עניין רגיש מאוד של פגיעה בסדר היום התקין של הדיירים ובתי המשפט נוטים לפסוק פיצויי עוגמת נפש כספיים לליקוים אלו.

מהם ליקויי הבנייה הנפוצים שניתן למצוא?

ההבדל בין מהנדס אזרחי וקבלן בדק בית לדייר הוא שמיים וארץ שזה מגיע לאיתור ליקוי בנייה ולמה? בדרך כלל שדייר יגיע בפעם הראשונה לבחון את הדירה הוא יבחין בליקויים קוסמטיים כאלה ואחרים כגון: סדקים במרצפות\ קרמיקה, שקעי חשמל לא תקינים, הבדלי צבע בריצוף וכו' בעוד שאנשי בדק בית יבחינו עם עין מקצועית יוכלו להבחין בחלונות שאמורים להיות בגודל מסוים מהרצפה, מרפסת שצריכה להיות בשיפוע, הדייר גם לא יידע שמסילת אלומיניום של המרפסת תבלוט מעל הבלטות או שהמרווח בין מרצפה א' ל ב' צריך להיות במרחק מסוים הקבוע בחוק.

קבלן הבניין חייב לבנות בהתאם למפרט ותקנות הבנייה בחוק והדייר לא מכיר את אותם תקנים ולכן על פניו גם אם הדירה נראית לו בסדר הוא אינו יכול להבחין באותם ליקויים שרק עין מקצועית יכולה להבחין.

האם יש ליקויים במבנה שעלולים להפתיע אותנו?

בוודאי! לדוגמא כמו שהזכרנו בפסקה הקודמת בעניין המרווחים שבין המרצפות, בתקנים נקבעו מרווחים מדויקים ואין לחרוג מהם. או דוגמא נוספת שהזכרנו היא גודל החלון שיהיה ביחס מדויק לגודל החדר\ סלון\ מטבח וכו'.

ליקויים אלה ועוד אינם נראים לעין לדיירים ונתקלנו בהרבה מקרים שהדירות בהתחלה היה נראות מצוינות לדיירים אך "התקלות הטכניות" החלו לעלות על פני המים לאט לאט אבל בקצב בטוח.

כמובן שחשוב שתדעו שיש היגיון מאחורי הקריטריונים האלו והם נועדו להבטיח נוחות מקסימלית לדיירים לשנים ארוכות.

"חכמים בלילה אתם", אבל מה לעשות אם לא שכרנו חברת בדק בית מה עושים בדיעבד?

אנו ממליצים ללקוחותינו ולקוני הדירה תמיד בכל זמן ומצב להגיע לקבלת הדירה עם מהנדס בניין אזרחי מומחה, חשוב לדעת שלא תמיד הקבלן ירצה שתגיעו עם מומחה בדק בית וביקורת מבנים, ולכן על אחריותכם להביא אותו באותו יום מאוחר יותר או ביום למחרת. חשוב שלא תחתמו על פרוטוקול מסירה אלא רק שנציג מומחה של בדק בית לידכם, כך תמנעו מבעיות בעתיד.

מה עושים במקרה שלא הבאתי עמי מהנדס בדק בית וכבר עברה תקופה של כמה שנים ממעמד קבלת הדירה ונמצאו ליקויים בדירה?

לא קרה כלום, עדיין לא מאוחר, פנו עוד היום למומחה בדק בית מודי אדלר וקבלו ממנו חוות דעת מקצועית וזה הכרחי לצורך הגשת תביעה נגד קבלן הבניין ואם לא עשיתם זאת עד עכשיו, עשו זאת כעת!

הדבר הכי חשוב הוא שהמומחה יהיה בעל ניסיון בכתיבת חוות דעת לצרכי משפט ולא כל מהנדס בניין אזרחי יכול לעשות זאת, לכן בדקו זאת.

מה עושים במקרה של קניית דירה יד 2 שנקנתה מקבלן והקבלן מצידו טוען שאין אחריות לזה?

בעקבות תיקון חוק שנכנס לתוקף בתאריך 6.4.2011 נקבע שחוק אחריות הקבלן כלפי הקונה ה -1 תחול גם על קונה משנה בנוסף לזה נקבע כי התיקון לא יחול על דירה בבניין שבנייתו הסתיימה לפני 6.4.11 או לחלופין שחוזה המכר נחתם לפני תאריך זה. קרא עוד על בדיקת דירה וליקויי בניה.

התקשר עכשיו דילוג לתוכן